Kreatív napló – élő tartalomkísérlet (1)

2020. márciusában beköszöntött a #Maradjotthon. Vállalkozók ezrei forgatták a fejüket megoldások keresve, pár százan hónapokig bízta benne, hogy a ZÁR csak átmeneti. Ma már tudjuk, amit akkor erősen éreztem >>> a digitális világba való átülés elképzelhetetlen, bizonyos cégeknek élet-halál kérdése. A kreatív napló ötlete aznap született meg, amikor LinkedIn-en a második, harmadik, negyedik és tizedik segélykérő posztot olvastam…egy napon belül. Tudtam, hogy az emberek a legolcsóbb, leggyorsabb módon próbálnak majd kapaszkodót találni ezen a felázott, agyagos talajon.

Lassúság helyett gyorsaság

Akkor még csak hittem, ma már tudom, hogy a lassúság jobb, mint a gyorsaság, de meg kellett próbálnom. Elhatároztam, hogy 3 hónapig, minden nap 3 posztot teszek ki, mérem a posztok eredményességét, tapasztalom majd a láthatóságot és érvelni tudok majd amelett – vagy éppen ellene – amit tavaly még mindenki készpénznek vett: ha sokat és gyakran posztolsz az elérésed, interakciód az egeket fogja verni.

Mi volt a cél?

Az örök kíváncsiságom mellett a segíteni akarás vitt rá az ilyen mérhetetlenül megterhelő posztolásra – ekkor még három másik cégnek, freelancerként gyártottam tartalmat, vittem a kis négy fős kezdő vállalkozói üzleti mentorált csapatomat. Napi 10 órát ültem a gép előtt. Nem volt egy ideális időszak, mégis ebben a három hónapban acélosodott meg a Slow Social rendszere.

Mi volt a tematika?

Megterveztem milyen témákra lehet szüksége azoknak az egyéni, kezdő vállalkozóknak akik még nem elég erősek az online térben. Így született meg az 1. hónap 30 tartalma, ami a posztolás izmot hivatott edzeni. Úgy tapasztaltam, sokan ott toporogtak az Instagram előtt, van-lenne miről beszélni csak nem mernek és amögé bújnak, hogy “nem tudom mit posztoljak”. Az első hónap ebben kívánt segíteni! Nézd meg a posztokat itt!

A 2.hónap még ugyanerre a mechanizmusra épít- mit posztolj – de már üzleti szemszögből erősített rá. Itt egy kezdő már nagyon bajban van, hiszen előfeltétel az üzleti működés. Ha a vállalkozásod már egy ideje 3-6 hónapja jelen van az Instagramon, akkor ezek a posztok segítenek abba, hogy egy kicsit pop-kulárisabb módon közelítsd meg a közösségi médiát.

A 3. hónap pedig egy ismét egy mindenkit szélesebb körben érintő témát agyaltam ki az ÉNMÁRKA témakörét jártuk körbe. Menet közben kísérleteztem a kinézettel is és merészkedtem saját fényképekkel erősíteni a saját márkám. Itt ért meg bennem az-az elhatározás, hogy sokkal gyakrabban szeretném viszontlátni magamat az Instagramon.

Interakció, edukáció & inspiráció

Akkor még Some Social néven futott az Instagram oldalam, hiszem online közösségi média stratégaként és közösségi média menedzserként dolgoztam. Amiért én magam látogattam a felületet: a tanulás, megfigyelni mi működik – hogy majd az ügyfeleimnél tudjam alkalmazni. Abban biztos voltam a kezdetektől fogva, hogy a címben szereplő három mozgatórugó az, ami számomra fontos, ezért ennek minden poszt típusnak meg kell felelnie.

A napi 3x posztoláshoz PONTOSAN tudnom, előre gyártanom és időzítenem kellett a posztokat. Máshogy képtelenség lett volna tartani az ütemet. Az időzítéshez akkor és azóta is a Onlypult nevű programot használom. A téma bödönjeim így néztek ki:

  • Kreatív napló – közösségi média: 30 db poszt > Canvában készített sablonnal és Excelben megírt 2-3 soros gondolattal (igazi, futószalag munka)
  • Online marketing videók: a gyors, praktikus és személyes megoldás – olyan témákat találtam ki, amiket 5-6 részből tudtam összeállítani és minden nap, mint egy sorozat visszatérhettem vele. Egyszerre 1 nap vettem fel, tulajdonképpen 6 perc alatt 6 napra való anyagot, hozzá a telefonban a lehető legegyszerűbb módon a No Crop alkalmazással készítettem borítót, de néha még azt sem.
  • Online marketing & közösségi média szakmai posztok: ezekkel csínnyán bántam, mert több időt vettek igénybe – a második hónapig lapozós, több lapból álló posztot nem is készítettem
  • Idézetek: Mindenannyian szeretjük az inspiráló morzsákat. Így egyértelművé vált, hogy a kedvenc és épp olvasott könyveim kiemelten fontos idézeteit megosszam a közösségemmel.
  • Slow és életmód: Az életmód típusú üzeneteknél a gyakorlati használhatóság, az üzletben – kifejezetten a közösségi médiában való alkalmazhatóság érdekelt, erről szerettem beszélni és ez volt az a gondolat – a slow social – amivel élesben is kísérletezni kezdtem. Maga a Slow Social rendszer a három hónap végére kristályozódott ki pontosan abból, ahogyan ezt a három hónapot képes voltam nem csak túlélni, de élvezni is.

Hogy megérte-e? Milyen számokat rejtett ez a három hónap? Mik a végső konklúziók azt A MÁSODIK RÉSZben  találod!

Megosztom: