Kreatív Napló – a személyes márka hónap

Elérkezett a második hónap vége is. Eredetileg Kreatív Karanténnak akartam hívni ezt a programot. Azzal céllal indult, hogy a bezártságból a legtöbbet hozzuk ki. Hogy ebben az időszakban, amikor vállalkozóként, többet és másként kell kommunikálnunk legyen egy mankód, ha nem tudod mit posztolj.

Végül elvetettem a karantén szót és maradt a napló, ami kifejezi a számomra az egyik legfontosabb tartalomgyártó tevékenységet: jegyzetelj, naplózd ami történik és közvetíts. ******* Az első hónap *******
A bemelegítésről szólt, hogy lássam és lássad milyen posztokat lehet előszedni. Nem titok, hogy a kedvenc poszt típusaim tettem bele az első gyűjtésre és azok most ebben az időszakban nagyon aktuálisak voltak. ******* A második hónap *******
A második hónapban eggyel már emeljük a tétet és nem csak ötleteket kapsz, de azokat beazonosíthatod a vásárlói életút és tölcsérnek megfelelően. ******* A harmadik hónap *******
Ha tűz nagy része már nem ég, mert a tölcsért rendbe raktuk, akkor vissza kell fordulni oda, ahonnan az egész indul. Hozzád. Sokan kezdő vállalkozóként igyekezni meghatározni a személyes márkájukat és nem mondom, hogy ez teljesen fölösleges, de meg kell élnünk sok jót és rosszat, visszajelzéseket kell kapnunk, le kell tisztulnunk, hogy valóban lássuk magunkat és a céljainkat. A harmadik hónap a személyes márka építésről szól és természetesen arról, mit és hogyan posztolj ebben a témában. Bízom benne, hogy velem tartasz!

 

1 🤓💋 Személyes márkát nem lehet könyvből építeni, de ezt te is tudod. Ha kiraksz rendszeresen egy fényképet magadról, azzal csak a személyes kultuszod, talán picit az egód építed, DE!. 30 napban szinte lehetetlen körbejárni a témát, de megpróbálom. Hol kezdjünk el? Az első és legfontosabb lépés, mégis az a kép önmagadról. Filterrel vagy nélküle, de vállalni önmagad. Venni a bátorságot, hogy kilépj a virtuális tér színpadára, felvedd a kesztyűt és megmutasd mit tudsz! Varázsolj el minket! 👉Posztolj ma magadról egy képet és írj valami személyeset hozzá!Használd a #KreatívMárka hashtag-et, hogy megtaláljam és megosszam a posztodat!

2 🧠 🧠 🧠Márkaszemélyiség, avagy ha a márkám ember lenne, akkor milyen személyiség jegyei lennének? Miben tükröződnek ezek? A márkaszíneimben, a fontválasztásban, a kommunikációs stílusomban, abban az ügyfeleimmel beszélek, abban ahogy a munkafolyamatokat szervezem, a közösségi média jelenlétemben? Igen. Választhatod, hogy a személyes márkád olyan lesz, mint Jessica Rabbit – Roger nyúl a pácban – vagy épp Havas John, de a nap végén a márkád a legjobban rád fog hasonlítani. Legyél te a saját történeted hőse!

3

🐉 Daenerys, Lara Croft, Harry Potter, James Bond. Biztos vagyok benne, hogy tudnál 10 perces előadást tartani nekem valamelyik életútjáról és karrierjétől. Elmesélnéd a gyerekkorukat (háttér), hogy milyen nehézséggel kezdett megküzdeniük; hogyan emelkedtek felül a nehézségeket (transzformáció) és micsoda csodás tetteket vittek véghez (munka). Ha elvesszük a sárkányokat, a szuper szexi harctudást, a mágiát és a fegyvereket a „hősök” története akkor is megáll. A valódi lebilincselő elem ezekben a történetekben a legemberibb jellemzők és maga a „felülekerekedés”.

4

🥰 A legtöbb dolognak azért nem kezdünk neki, mert túl nagy falat. A te személyes márkádra is sok minden vonatkozik, de balgaság lenne a nagy képpel kezdeni, Kezdj kicsiben. Szeletről szeletre, posztról posztra, üzenetről, üzenetre. Kellemesebb lesz neked a munka, követhetőbb és értelmezhetőbb a közösségednek. 👉 Posztolj a márkanevedről és hogy miért választottad. Posztolj arról, mi a lelke a márkádnak (személyiség és értékek)! Gondold végig mi az a legkisebb elem, amit egy képen, grafikán, videón megtudsz jeleníteni. Posztold!

5 👣 A készlet készítés fontos, akkor is ha nem valódi termékekkel dolgozol. Képzeljük el, hogy van egy raktár vagy bolt, ahol a világ összes tulajdonsága és személyiségjegye ott van, a sorok ABC sorrendbe rendezve. Te kapsz két órát és annyi pénzt, hogy 5-10 értéket kihozz. Az életed hátralevő részét pedig ezek határozzák majd meg. A személyes és a szakmai életed, a személyiséged, azt amit másokban és mások szolgáltatásában keresel és amit benned fognak keresni. Mik vannak a kosaradban? Írd meg kommentbe!

UI.: vannak tulajdonságok, amikkel szeretnénk rendelkezni, de sosem fogunk. Én például szeretnék képes lenni arra, hogy egyetlen dologra koncentráljak, de világ életemben párhuzamos dimenziókban építettem a márkáim. A lényeg, ne csapd be magad és a többieket. Hidd el, hogy elegendő értékes tulajdonságod van, amit be tudsz építeni a márkádba! A boltból csak az önazonos értékekkel léphetsz ki, a többi azonnal köddé válik. 👉Posztolj ma arról, hogy mit értékelsz az ügyfeleidben! Posztolj arról, milyen értékek mentén szervezed a munkád! Posztolj arról, hogy milyen értéket találtak mások a szolgáltatásodban?

6 Munkanapok és szabadnapok. Szerinted véletlen, hogy így hívják? Hiszem, hogy erős márkát úgy lehet építeni, hogy 1.) van időd pihenni is és nem utálod meg, amit csinálsz 2.) ha betekintést nyer a közösséged a magánéletedbe – ehhez pedig szükség van munkán kívüli életre is. Nem arról van szó, hogy kizárólag szakmai tartalmakkal ne lehetne személyes márkát építeni, de nem lennének annyira népszerűek a reality műsorok, az insta sztorik, a TikTok ha az arc-hang-mozdulat-titok kombináció nem működne.

Posztolj egy képet, amin a hobbidat űzöd, amin a barátaiddal vagy családoddal vagy. Készíts insta-sztorit a hétvégén arról, mivel kapcsolsz ki!

7 Van egy mesterládád, ami két szintes. Az első szinten a tehetséged lapul. Az a tulajdonságod, képességed ami már régóta ott van. Talán használod, talán nem. Talán te sokkal kissebb jelentőséged tulajdonítasz neki, mint mások. De mások azért kedvelik, mert nekik a kezdő készletből PONT EZ hiányzik. Légy rá büszke és tanuld meg használni. Mind tehetségesek vagyunk valamiben, MIND. A probléma az, hogy nem fejlesztjük készség szinte a tehetségünk. Mit jelent ez? A készség: alkalmazási képesség. Olyan képesség amellyel egy személy egy tevékenységet könnyen és jól elvégez. Tulajdonképpen ügyességet jelent, mert attól hogy jó hangi adottságaid vannak, még meg kell tanulnod használni a hangod. Ezt általában kellő mértékű begyakorlással lehet elintézni.

Posztolj úgy, arról amiben igazán jó vagy! Ez jelenti azt, hogy konkrétan arról posztolsz, amiben jó van: beszéd, festés, három órán keresztül tudsz játszani – fordítsd ezt át üzleti nyelvre: kommunikáció, vizuális kultúra és szépérzék, összpontosítási készség.

8 🌟 Amikor a közösségi médiában építed a személyes márkádat, akkor fontos, hogy a sorok között, de a sorokban is beszélj arról milyen képességeid, megszerzett tapasztalatod és tudásod van.🌟 Sokszor látom weboldalakon, hogy az emberek a konkrét CV-jüket töltik fel az összes iskola végzettségükkel. Az, hogy milyen iskolába jártál nem határozza meg a képességeidet, ahogy egy nyelvvizsga papír sem jelenti, hogy leülhetünk tárgyalni az idegen nyelven. Ugyanez visszafelé is igaz. Mutasd inkább be, hogy konkrétan mire vagy képes. Mutass referenciát, nyilatkozzanak rólad!

Posztolj egy referencia munkát vagy egy ajánló levelet!🌟🌟🌟🌟🌟

9 👉Képzeld a személyes márkádat, mint a rólad képzelt dolgok koncentrátumát. Azt a 2-3 mondatos összegzést, amit a legjobb barátaid mondanak rólad, vagy ügyfeleid. Ha nem mondanak semmit, mert szóba sem kerülsz, sajnos ez is jelent valamit. Például azt, hogy nem elég erős a személyes márkád. 👉Kérd meg az ügyfeled, hogy adjon egy visszajelzést rólad és posztold ezt! Még jobb, ha átadod neki a stafétát és engeded, hogy saját maga fejezze ki, neki mit jelent a márkád. Írjon szavakat, használjon érzéseket, színeket…bármit! Megmernéd tenni?

10 🕵️‍♀️Az erős márka önazonos. Az erős márkához ezért szükség van önismeretre és visszajelzésekre. Jó ha ismered az erősségeid, a gyengéid, a lehetőségeid és azokat a veszélyeket, amik a Te márkádra leshetnek. 🕵️‍♀️A mai poszt ismételten a visszajelzésekről szól. Kérj visszajelzést azoktól, akik őszintén és örömmel adnak rólad visszajelzést.

11 👉Fekete garbó, szemüveg, rövid és tömör mondatok, hatásszünet. Egyszerűség, letisztult biztonság.
👉Liftszelfi, színes felsők, motiváló idézetek, Pumba a cica és szexi dögösség. Szakmai magabiztosság és közvetlenség.
👉Ballonkabát, szivar, fejvakarás, sosem látott feleség, üvegszem. Előtte semmi nem marad rejtve.
👉Szőke fél-rövid haj, fellibbenő ruha, kék szem, vörös rúzs, homokóra alkat és magával ragadó, vonzó nevetés.
👉Fekete göndör haj és fekete kalap, fitos orr, csillogó flitteres dzseki, fehér zokni. Izgatott feszültség.

Öltözet, megjelenés, hangulat. Biztos vagyok benne, hogy a neve említése nélkül előtted van ezeknek az embereknek, karaktereknek a képe. A jelképek, a színek – a márkánk arculata és a hozzájuk kapcsolat jelentés összeforr. Olyan lesz, mint a zászló, aminek a színei, jelentése messziről hirdeti kik vagyunk és nem csak azt, mivel foglalkozunk. 👉Képzeld el, hogy kiadják az életrajzi könyved. Karriered és életed csúcsán vagy, önazonosságod teljességében – mi szerepel majd borítón? Hogy vagy felöltözve? Mi van a kezedben? Mi sugall a kép? Milyen a környezet? Mutasd meg egy posztban!

12 🌳Mész az erdőben és a fákra felvéstek különböző színű jeleket….
🌳Haladsz az autóddal és figyeled az útra felfestett jeleket és az út mellett, fölött elhelyezett táblákat…
🌳Ülsz a templomban, a jóga teremben vagy épp az iskolában és ismered azokat az iránymutatásokat, amik elvezetnek a célodhoz… 👉Emberként jót tesz nekünk, ha irányelveink vannak és követjük őket. Ezek a vezérfonalak – ahogy a nevükben is benne van – vezetni fognak bennünket. Hozz létre irányelveket magad számára: Hogyan kommunikálsz a közösségi médiában? Mikor, kinek és hol kommunikálsz? Ha számodra egyértelműek lesznek ezek – tehát a cél – akkor mások is elfogják tudni dönteni, hogy szeretnének-e veled tartani. Ti hová mentek, mi az úticél? Az El Camino, Machu Picchu vagy New York? 👉Készíts egy olyan posztot, ami előre vetíti, bemutatja milyen útra hívod a közösséged az Instagramon és hogyan képzeled el, az „odautat”. Milyen szabályokat érdemes betartani, hogy odaérjen – biztonságban – az ember.

13 🔥Kire bíznád a cicádat, kutyádat:
Pitonra vagy Hermionra? Samura vagy Legolasra? Obamára vagy Trumpra? Egy tanárra vagy egy könyvelőre?
🔥Most válaszolj úgy, hogy a kérdés a következő: Kit vennél fel a vállalkozásodba? Kire bíznád a vállalkozásod egy évre? 👉Ritkán változik az emberek válasza, mert mindkét esetben bíznod kell az emberben, akit választasz. Neked teljesen egyértelmű miért esik a választásod egy bizonyos emberre. Akár tudatában vagy, akár nem emberekhez, szakmákhoz, hírnévhez kapcsolunk egy bizonyos bizalmi faktort. A bizalom formálódik, a bizalom egy érzés és mint ilyen befolyásolható. A személyes márkád akkor erős, ha megbízik benned a célszemély/célcsoport. Megbízik azon feltételek szerint, amik számára biztonságot jelentenek. 👉Posztold ki, hogy miért bízhatnak meg benned az emberek? Mert nem félsz megmenteni egy örökséget, még ha nem leszel tőle szimpatikus akkor is? Ha a tudásod magasan kiemel a társaid közül? Mert hűséges vagy? Mert demokratikus vezető vagy?

14 💋 A marketingben a pozicionálást úgy definiáljuk, mint a vállalat, a márka ígéretét. Ezt az adott dolog megtervezésénél és megkülönböztető imázsának kialakításánál is figyelembe vesszük. Megnézzük mit kedvel a „nép” és olyan gúnyába öltöztetjük. Ha luxus termék akkor elegáns megjelenés, ha tömeg cikk, akkor színes, egyszerű, felismerhető és trendi legyen ne csak a csomagolás, de a kommunikáció, az ár, a terjesztés helyszíne, stb….



💋 A személyes márka esetében, a „termék” a személy. Az olyan filmek, mint a My fair lady, a Pretty woman vagy az Ördög prádát visel tökéletesen bemutatják a pozícionálás „külső” megnyilvánulását. ⁣A kulcs azonban a pozíció megtartásában az önazonosság és mindhárom film – hála az égnek – erre van kihegyezve. Lehet, hogy úgy gondolod, trendibb, kelendőbb lennél, többet kereshetnél ha X, Y, Z-nek pozícionálnád magad. A valóságban azonban ezek a maszkok nem fenntarthatóak és csalódást okoznak neked és az ügyfeleidnek is. 👉Pozícionáld magad jól = Pozícionáld magad oda – vagy csak egy picit afölé – ahol most tartasz és tegyél meg mindent, hogy el is érd a picit magasab szintet. A hiteles márkához az első lépés az önsimeret, a jobb pozíciónáláshoz pedig az önfejlesztés és a vállalkozásod fejlesztése! Posztold ma, hogy mit teszel azért, hogy még jobb legyél!

15 A márka olyan, mint egy birodalom, a személyes márka tulajdonos pedig mint egy hadvezér, vagy lelki vezető vagy király(nő), és így tovább.👩‍🎓🦸‍♀️🧚🧙‍♀️ Ha a márka nem változik, akkor halott. Persze lehet, hogy ez a változás olyan pici, mint a földlemezek mozgása, de minden márka fel és lecsúszkál különböző mércéken. Értéke, hatása, közösségének nagysága folyamatosan változik. A vágyott cél a növekedés, a terjedés és sokszor a számoknál sokkal fontosabb a „mélyülés”. Lehet, a te márkád nem a legismertebb a környéken, de vajon az a maroknyi ember, aki ismer ők mennyire tartják szorosan a szívükhöz a márkád? Hiszem, hogy a márkaépítés egy ember „meghódításával” kezdődik. Ha ez sikerül, akkor jöhet a szakma. Ha szakmailag megállod a helyed és koncentrálsz az egyes emberekre, akkor a közösség „szívét” különösebb hadjárat nélkül tudod megnyerni. 💫Gondold végig, hogy mire van szüksége annak az egy embernek, aki a kezdetek óta itt van veled az Instagramon. Miért követ? Mit szeret benned, mint márka? Tegyél ma a kedvére és posztold a kedvenc tartalmát

16 2017. októberében lefutottam életem első váltóban megtett, hivatalos eseményen zajló 11 km-ét. Nem azért mert imádtam futni. Nagyon boldog vagyok egy 5 km-res sziget körrel is. Azért, mert három férfi kollégámmal együtt élhettem egy különleges csapatélményt. Nap, mint nap együtt dolgoztunk, fej-fej mellett és mégsem éreztem sosem azt, mint amikor tudtuk hogy a másik hamarosan megérkezik és a következő futón múlik, hogy „tovább megyünk”. Nem vagyok csapatjátékos a szó szoros értelmében. Azonban az emberi és szakmai kapcsolatok elválaszthatatlan hírnökének szeretném magam gondolni, mert mindig előbb emberek vagyunk és csak utána munkatársak, felettes, megbízó vagy bármi. A személyes márkádban a személyes kapcsolat jelentősége megfogja határozni a sikeredet.

Válaszolj a kommentekre! Válaszolj a direkt üzenetekre! Teremtsd valódi kapcsolatokat! Ne csak azért, mert így lesz erős a márkád. A kapcsolatok ápold egy-egy tranzakció előtt, alatt és után. Így lesz legendás a személyes márkád!

17 🤪Az a helyzet, hogy nem fogod tudni becsapni sem a követőid, sem az ügyfeleid azzal kapcsolatban, hogy melyek a jó és rossz tulajdonságaid. Feltudsz húzni falakat, de az majd távol tart. Megkoreografálhatod a válaszaid, a viselkedésed de ezzel csak a belső feszültséged növeled. Ha erős személyes márkát szeretnél építeni, hiszem hogy nélkülözhetetlen a tartózkodás, zárkózottság nélküli; természetesen egyszerű, barátságos, keresetlen, bizalmasan bensőséges hangnem a közösségi média oldalaidon is. 👉 Posztolj ma egy videót, amiben improvizálsz. Vedd a bátorságot, hogy úgy kommunikálj a közösségeddel, mint a legközelebbi barátaiddal. Közvetlenül.

18 Emlegettük a családot, a barátokat de az üzleted egy másik szegmense azok a partnerek, akikkel üzletelsz. A személyes márkádat megfogja határozni az is, hogy milyen márkákkal „állsz össze”. Képzeld egy grafikust, aki nem Apple laptopon és Adobe szoftverekkel dolgozik…. vagy egy pszichológust, egy értékesítőt aki Prezi helyett még esküsznek a PPT-re – jelzem, igenis lehet szép PPT-ket csinálni, csak ****sok idő -. Amikor a vállalkozásod építed és kiválasztod a partnereid, sőt tovább megyek az ügyfeleid, akkor bizony kitűzöl bizonyos kitűzőket a mellényedre és ha nem vagy rest kommunikálni őket, akkor bizony a pozicionálásod akár jobban is meghatározhatja, mint az hol végeztél és milyen kedves ember vagy.

Gondold végig kik azok a partnerek; – társ-vállalkozók, ügyfelek, beszállítók, márkák akik termékeit a szolgáltatásodhoz használsz – és posztold ki őket. Erősítsd meg a posztod szövegében miért épp őket választottad és milyen közös értékekben osztoztok.

19 👍 A márkádat érintő „utolsó” embercsoport a tanítóid, a mentoraid. Van az a mondás, hogy nézd meg az anyját, vedd el a lányát… ne minősítsük a mondatot, helyette fordítsuk meg. Nézd meg kitől tanult, kik a példaképei és kik adnak neki tanácsot. Igen, közösségi média szakértőként lefogom csekkolni, hogy kiket követsz és igen következtetéseket fogok levinni. Kitől idézel, milyen könyvet olvasol, miért? Ezek ugyanolyan észrevétlenül „sütnek rád bélyeget” mint az, hogy kivel üzletelsz, vagy melyik szolgáltatót használod – és miért. 👍Nekem személy szerint mindig büdös, ha valakinek nincsenek példaképei, ha ő csak „magától jutott oda, ahol most van” ha senki nem volt rá hatással. Azért mert ilyen ember nincs és ez egy hamis kép. Oké, lehet nem nevezed mentorodnak, vagy példaképnek az illetőt, de lehet volt egy történelem tanárod aki tudása arra ösztönzött, hogy mindent tudj a szakmádról, nekem volt egy olyan általános iskolás tanárnőm, aki mindenkit végig kérdezett az óra elején, hogy hogy van és nekem ez annyira jól esett és fontos volt, hogy nem tudok és nem akarok enélkül semmilyen programot elkezdeni. 👍Mutasd meg, hogy a szokásaid, az értékeid honnan erednek. Nem ciki, ha másoktól tanulunk, ha vannak emberek akik előrébb járnak mint mi és mi felnézünk rájuk. Posztold azt, ki az, aki sokat tanított neked közvetve vagy közvetlenül!

20 👉 Bármely márka egyik legfontosabb mérőszáma a „hatékonyság”. Ami megmutatja, hogy csak a szád jár, meg jó a design-od vagy valóban képes vagy és meg is teszed azt, amit ígérsz az ügyfeleidnek. Tudod, hogy min, miben méred az eredményességed? Méred is őket? Ha igen, akkor tudod kommunikálni őket. Ha nem tudod mérni, kezd el. Ha nem jó eredményeket mérsz, akkor fejlessz a vállalkozásodon. Nincs értelme többet költeni hirdetésre, meg hangzatosabb szöveget írni, vagy mutatósabb képeket készíteni, mert ezek felületi gyógyírek a betegségre. 👉 Mutasd be a posztodon az ígéretet és az eredményt. Ne csak a referenciát, az adott szavakat. Az ügyfeleid lehetnek kedvesek mert ismernek, mert elkötelezve érzik magukat, vagy mert szabadulni akarnak tőled… A konkrét eredmények azonban segítenek minden érdeklődőnek a saját értékrendszerünk szerint megítélni a márkádat. Ha jól csinálod, akkor amit mondasz – és mondani szeretnél – tökéletes fedésben lesz az eredményeiddel – más néven, a hatékonyságoddal.

21 ☝️Gyönyörű hangzású szó. Következetesség. A legjobb benne, hogy teljesen magadra szabhatod. A keretek adottak, a vonalak jelzik mit kell kiszínezni, de a színeket te választod. Ahhoz, hogy az emberek viszont megjegyezzenek, ne zavarodjanak össze, átüssed ne csak az inger, de a felületes memória küszöböt is viszont ismétlődően kell hoznod és prezentálnod. Nem arról van szó, hogy nem változtathatsz, de a kereten belül kell maradnod – a siker érdekében. Az ismétlés, nem csak a tudás anyja, de az erős márkái is. ☝️ Nézd végig a tartalmaid és ha nem tudod őket a tartalommátrixodban elhelyezni, akkor sürgősen változtass ezen. Legyen meg az a 3-5-7 témád, tematikád és megjelenésed, melyek tömören tudják átvinni a Instagram folyón az üzeneted. Ellenőrizd, hogy nincsenek-e belső ellentmondások az üzeneteidben és rendszeresen megjelennek-e.

22 A személyes márkád jelen van, akár akarod akár nem. Ha már létezik, ha már megtalálható akkor már kommunikál magáról. Az első poszttal, a másodikkal. De az, hogy jelen van, még nem jeleni azt, hogy hatásosan, érthetően, dekódolhatóan kommunikál magáról. A jelenlét fontos, főleg akkor ha már nem egyedül állsz a piacon, hanem vannak ügyfeleid, érdeklődőid. Ne csak magadnak beszélj, alakítsd ki párbeszédet. Legyen a kommunikáció kétirányú és legyél jelen amikor megérkezik a másik válasza. Mit gondolsz?⁣

☝️ Ma kiemelt figyelmet fordíts arra, hogy ne csak beszélj, hanem hallgass és válaszolj azoknak, akik beszélgetnek veled!⁣

23 🎯 Milyen eredményt értem én el és értek el általam. Egyáltalán mihez viszonyítom az eredményem? Kihez viszonyítva eredmény és kinek eredmény? Azt gondoljuk, hogy „eredmény” egy objektív dolog. Valami vagy sikerült, vagy nem. Az élet azonban ennél sokkal árnyaltabb, szabadabb, ami egyszerre előny, lehetőség és veszély.⁣

🎯A célokat vagy Te, vagy mások tűzik ki, de biztosan van egy kitűzött cél. Posztolj ma arról, hogy milyen célokat tűztél ki év elején és hol áll most a mérleg, mi az eredmény?⁣

24 🔔 Van egy belső rendezési elved.🔔 Nevezzük iránytűnek, ami bizonyos helyzetekben hirtelen kileng. Hiszem, hogy márkát nem lehet csak észből, meg izomból, meg szívből építeni. Kellenek hozzá, de kell a kötőanyag, a ragasztó. Az a megfoghatatlan komponens, amit a misztikus tanítások szellemnek hívnak, édesanyám a véletlennek, én meg szeretem azt mondani, hogy „jók a megérzéseim.”. Bármi is legyen hallgass rá, mert neked is van belső rendezési elved.⁣

Posztold ma azt ki, amit az a kis belső hang mond. Hallgass rá, lehet valaki pont erre az üzenetre vár!

25 Mindenki az üzletért és a megélhetésért csinálja, amit csinál. Oké. 🎯 De ha kizárólag ezért csinálod, nem fogsz hosszútávon erős márkát építeni. A szolgáltatásod nyújtsd pénzért, a segítséget azonban önzetlenül. ❤️ Ne azt nézd, hogy te mit nyersz vele, hanem azt, mit kap általa a másik. Az a márka, az a személy aki a személyes márkáján keresztül egy kis extrát tud adni, mindig előnyt fog élvezni azokkal szemben, akik elvégzik a munkát és tartják a markukat. 😎⁣

Ajánlj fel ma segítséget valaki olyannak, – akár kedvezménnyel, akár pro bono – a szolgáltatásod, terméked, aki nem engedhetné meg magának. Kizárólag arra kérlek, ne posztold. ❤️ Ha jól végzed a dolgod, akkor az illető fogja megosztani, de kérlek ne ezért csináld.

26 😄 A közösségi médiában a kommunikációd, folyamatos és apró darabokra van törve. Olyan mint egy puzzle több tízezer darabja. Ha túl bonyolult a kép, sosem áll össze. Legyen meg a rendszered, legyenek meg a témáid, amiket egyszerűen tudsz bemutatni és kommunikálni.Egyszerűen, de kreatívan.⁣

😄 Írd meg kommentben neked mi a 3-5 témád, amit az Instagramon kommunikálsz.⁣


27 📸 A névjegykártyád és a weboldalad sem szeretnéd, homályosan, életlenül, foltosan vagy sötéten. Az sem lenne az igazi, ha nem 10 évvel ezelőtti lenne és teljesen mást sugallna, mint amilyen a valóságban vagy. Alapvetően a fényképekre is pontosan ez jellemzi. Olyan fényképet tegyél ki magadról, amin felismerhető vagy, ami friss, és ami összhangban van azzal az üzenettel, pozicionálással amit szeretnél magadról kommunikálni.⁣

📸 Jöhet a fotó! Posztold a márkádat legjobban kifejező fényképed!⁣

28 👉 Vannak üzleti ígéretek és vannak emberi ígéretek. A márkád tele van ígéretekkel. Már a szakmád is ígér. Ha jogász vagy, azt ígéri értesz a joghoz. Ha marketing vagy, azt ígéri értesz a kommunikációhoz, az értékesítéshez, az üzenetekhez. Ha grafikus vagy…. és így tovább. Ha a márkád személyiségjegyei között az őszinteség, közvetlenség van, akkor egy magázódó weboldal vagy ajánlat megszegi az ígéretet. A márkád minden eleme egy-egy ígéret morzsát tartalmaz, ha ezeket művi módon állítod össze – tehát nem önazonos – akkor kifog lógni a lóláb.⁣

👉 Gondold végig milyen ígéret várható el a márkádtól és posztolj arról, hogyan váltod be azt!⁣

29 👉 A személyes márkád néma, ha otthon marad. Néma, ha csak a falak látják, egy nem látogatott blog oldal őrzi. Ha nem vállalod el a munkát. A személyes márkaépítés egyik legfontosabb eleme, hogy TEDD a dolgod. Bármi történjen mint a hullámzó tenger, újra és újra nyilvánulj meg. Akkor is, ha az egyik hullám nem éri el a partot, attól még tovább ostromolhatod a céljaid. Így jutsz majd egyre messzebb, feljebb és feljebb.⁣

👉 Posztolj. Bármi is a kifogásod tedd félre. Gondold végig az eddig elhangzottak közül a kedvenc emlékeztetőd és posztolj ismét arról!⁣

30 👉 Van egy kedvenc képem. Ülök a tornádó közepén, körülöttem történnek a dolgok, de bennem csönd és béke van. Ilyen az, amikor a márkádat építed. Rengeteg dolog történik. Menedzselni egy márkát, a személyes márkád több, mint önmagad menedzselni. A körülötted lévő történések, a reakciók rád és arra amit csinálsz. Amit kivetítesz, ami megvalósul és ami a sorok között van.⁣

👉 Bármi is történjen, ne feledd! Soha ne állj meg!⁣

Scroll to Top