Közösségi média kampány tervezés – Hír model

A közösségi média kampány tervezésének az egyik módja az az, hogy péládul azt mondjuk: öt darab posztból fog állni a kampány. Mindenképpen szükségünk van egy kampány üzenetre, amit szeretnénk átadni. Általában egy promóciós dologról van szó, például szeretnénk azt mondani, hogy a göndör haj metódust szeretnénk népszerűsíteni.

Miről szóljon az 5 db poszt?

  1. Az első posztban el fogjuk mondani, hogy mit jelent ez a metódus. Miről van szó pontosan?
  2. A második posztban el fogjuk mondani, hogy ki az, akihez köthető ez a metódus, ki az, aki ezt a mi szalonunkban például elvégzi.
  3. Aztán utána egy következő posztban elmondjuk, hogy hogyan történik ennek a szolgáltatásnak a bevezetése. Mi az, amit fontos tudni? Minden, ami a hogyanra válaszol.
  4. Jöhet utána az, hogy hol lehet igénybe venni ezt a szolgáltatást, lehet ez egyébként honnan is, de nyilván egy promóciónál azt szeretnénk, hogyha hozzánk jönnének, tehát mondjunk el valamit a saját szalonunkról.
  5. Az ötödik poszt a miért érdemes ezt a dolgot igénybe venni. Az az értelme és az értéke a kampánynak, hogy mindegyik poszt egy adott területről ad plusz információt, azonban mind magát a kampányüzenetet fogja erősíteni.

Mikor használd ezt a kampány tervezést?

Az öt elemes kampánynak az az erőssége, hogy nem egyetlen posztban próbáljuk meg elmondani azt, hogy gyertek hozzánk és vásároljatok, hanem mint egy puzzlet darabból rakjukössze. 

Adjunk hozzá az AIDA modellből

  • Attention – figyelem: Miről szól az a dolog, amiről a promóciónk szólni fog? 
  • Interest – érdkelődés: Még több információt adunk a problémáról, a lehetséges megoldásokról – még nincs értékesítés. A legtöbb HOGYAN kérdésre válaszoló információ jöhet ide.
  • Decision – döntés: Döntéshez szükséges információkat is hozzáadhatunk: helyszín, ár
  • Action – tettek: Mit kell tennem ahhoz, hogy részese legyek a promóciónak > ez már a konkrét ajánlat.
Megosztom: