Kreatív Napló – a második hónap

Eredetileg Kreatív Karanténnak akartam hívni ezt a programot. Azzal a céllal indult, hogy a bezártságból a legtöbbet hozzuk i. Hogy ebben az időszakban, amikor vállalkozóként többet és másként kell kommunikálnunk, legyen egy mankód, ha nem tudod mit posztolj.

Végül elvetettem a karantén szót és maradt a napló, ami kifejezi számomra az egyik legfontosabb tartalomgyártó tevékenységet: jegyzetelj, naplózd, ami történik és közvetíts.

****Az első hónap****

A bemelegítésról szólt, hogy lássam és lássad milyen posztokat lehet pillanatok alatt elkészíteni. Nem titok, hogy a kedvenc poszt típusaim tettem bele az első gyűjtésbe és azokat, amik nagyon aktuálisak voltak.

**** A második időpont ****

2020. Április 23-án folytatódott a második hónap, ahol eggyel nő a tét és nem csak ötleteket kapsz, de azokat beazonosíthatod a vásárlói életút és tölcsérnek megfelelően.

  1. Tegnap volt a Föld napja. Milyen tippet tudnál megosztani? Ha egy-egy különlegesebb naphoz kötöd a tippet (pl.: születésnap), akkor egyszerre két információt is megosztasz a közöségeddel! * Funel: Figyelem *
  2. Az érzelmek, mások elismerése nem csak nemes gesztus, de egy tökéletes képben, grafikában vagy videóban megjeleníthető tartalom is! Légy hálás és fejezd ki! * Funel: Vásárlói élmény*
  3. Amikor már tudja az ember, hogy mi a baja, elkezd kísérletezni a lehetséges megoldásokkal. Az ingyenes csomag lehet a LEAD terméket, amiért egy feliratkozással kell fizetni, de lehet egy blogbejegyzés, egy ellenőrző lista, amit valóban ingyen elérhetővé teszel! * Funel: Érdeklődés*
  4. Nincs is jobb mozgosítása bármilyen oldanak, mint egy kihívás felvetése. Ne felejtsd el jól kigondolni, hogy miért éri meg csatlakozni a kihíváshoz? Mi lesz az, amiért nem fog üresen ott árválkodni ezt a poszt? * Funel: Érdeklődés / Megfontolás*
  5. Ha blogolsz, akkor ugye nem felejtesz el erről kommunikálni? Bíztam benned! * Funel: Figyelem /Érdeklődés*
  6. A hálaadás és a közösség építés nagyszerű eleme, eredetileg a #WomanCrush néven indult kezdeményezés. #Girlpower – vigyázz vele, ha férfiként alkalmazod, könnyen félreérhetik. * Funnel: Figyelem – értékek közvetítése*
  7. Múltidőző posztok, amik lehetnek szórakoztatóak, bemutathatják honnan indultál és hol tartasz most. A kép legyen kreatív és releváns az üzeneteddel kapcsolatban! * Funel: Érdeklődés*
  8. Ki az az élő személy akitől közvetve vagy közvetlenül a legtöbbet tanultál? Tovább viszed az örökségét? Mit jelent ez? * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés*

9. Mióta dolgozom mindig azt mondom, egyetlen irány létezik „előre és felfelé”. Neked van olyan saját mondásod, mondókád, mantrát, amit örömmel osztasz meg azokkal akik téged vagy a termékeid választják? * Funnel: Figyelem – értékek közvetítése*

10. Az elmélet fontos, de a magazinokban elérhetp terméktesztek megjelenése óta számomra bizonyított tény, hogy ha valamit nem tudok saját magam kipróbálni akkor a bizalmam nem biztos, hogy elég nagy lesz ahhoz, hogy komolyabb összeget szánjak valamire. Adj ingyen, adj értéket, adj bele mindent! * Funnel: Érdeklődés/Megfontolás*

11. A Misszió kistestvére a Vízió. Mindkettő a jövőre mutat, de míg a misszió a hitvallásod mutatja be, addig a vízió előre tekint és már beteljesült jóslatként mutatja be, hogy mit fogsz elérni, ha sikerült teljesítei a missziód, vagy úton vagy és haladsz vele. Szóval, mi a te víziód? * Funnel: Figyelemfeltés *

11. A kandi kamera efektus tudatos használata, avagy mutasd be egy kicsit abból hogyan csinálod a munkád és engedj betekintést a személyes életteredbe is. Ne feledd, hogy ember és ember üzletel mindig. * Funnel: Figyelemfeltés *

13. Az ajánlás az egyik legerősebb értékesítési „csatorna”. Ha megjelent rólad egy PR cikk, akkor mutasd meg a saját közösségednek is, ha még nem, akkor érdemes egyre benevezni. Az ajánlás hatékonyságáról: A szüleim könyvelő cége sosem hirdetett, mert az ügyfelek „egymásnak adták a kilincset”, bár az is tény, hogy ebben a múfajban jó esetben egy életre választ magának partnert az ember, így csak annyi ajánlásra volt szükség, hogy már 30 éve kitartanak azokkal az ügyfelekkel, akikkel kezdtek. * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés/Megfontolás / Döntés*

14. Az élet törvénye a körforgás. Ne várd el, hogy az élet adjon, ha te csak kapni szeretnél. Nagyon nehéz, ha valakiben az „adás” vágya nem él olyan élénken, de az adakozással hamar ráérzel majd arra, milyen csodálatos dolog adni. Adomány szó jelentése: Ajándékba adott érték, amit ellenszolgáltatás nélkül jutalmul, segítségként vagy támogatásként adtak vagy kaptak. * Funnel: Érdeklődés/Megfontolás *

15.Ügyfélélmény sok minden lehet, ha nagyon kőkori megoldást használunk akkor ez a testimonial / ügyfél vélemény. Ennél azonban sokkal élvezetesebb, többet ad, ha konkrét élményt, eseményt ír meg, ami számára JÓ élmény volt.

16.Könnyen készíthetsz sorozatot is ebből az ötletből. Meséld el, mutasd meg az értékeidet. De csak egy szót írj, hogy „laza”. Mutasd meg miben valósul ez meg? „könnyen érthető” hogyan?

17. A héten volt szerencsém Niki (@socialight_secrets) és Ádám (@_kollektiva_) közös játékos beszélgetésén részt venni, ami rettentően hasznos volt. A játékok nem csak nagyon jó élmények a résztvevőknek, kiemelkedő aktivitást hoznak a közösségi oldaladnak, de nagyon sok vásárlói „útmegállót” érint és pozitív hatással van rá. * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés /Megfontolás *

18. Eléggé egyértelmű. Ha online vagy offline eseményed van, adj róla hírt. Ha most nincs, de volt arról is tudsz kommunikálni! * Funnel: Érdeklődés/Megfontolás *

19. Említettük már a behind the scene típusú képeket, volt már naplózós 5 kép 1 nap poszt és ha rendszeresen posztolsz, biztosan feltűnt, hogy minden olyan kép, ami valódi (nem stock) sokkal jobban teljesít. Főként ha te/ti vagytok rajta. A csapatkép lehet egy cég, egy baráti csapat, vagy egy ügyfél csapat kép. * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés/Megfontolás / Döntés*

20. Találkoztál-e már hírlevél promócióval az Instagram? Nem igazán, talán azért mert minimum átkattintással tudod csak elérni, hogy valóban megtörténjen az elköteleződés, valamint a történetek/story tulajdonképpen picit ki is válthatja a hírlevél funkcióját. Na de mi lenne, ha mégis kitalálnál valami ötletes posztot, ahol betekintést engedsz egy hírlevél sorozatba, vagy utólag 1-1 érdekességet felfedsz a hírleveledből? * Funnel: Megfontolás *

21. Az, hogy a posztok felkeltik-e a figyelmet fontos, azonban olyan képek, amiket pusztán „kedvelnek” a követőid nem sokat érnek. A cél, hogy többet tudsz meg róluk, hogy megszólítsanak, vagy válaszoljanak – reagáljanak – arra, amit kommunikálsz. Vannak bizonyos poszt-típusok, amik titkos joly jokerek ebben a műfajban. Ilyen az „üres szöveg”.

22. Meséld el mit jelent, miért ez lett. Közelebb kerülök hozzád és a vállalkozásod célkitűzéseihez és értékeihez is. * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés*

23. Kezeked fel, ha te is szeretsz kukucskálni. A félkész dolgok bemutatásához bátorság kell. Szeretünk beavatottak lenni és ezt a módszert használva nem csak közelebb kerül hozzád a közönséged, de lehet hogy mielőtt elkészülnél a termékkel/programmal visszajelzést kapsz. A visszajelzések pedig jobbá és hatékonyabbá tehetik a működésed és a kampányaid. Arról nem beszélve, hogy értékesíteni is sokkal könnyebb, ha egy mini „demo” vagy pillantást engedsz a termékbe/szolgáltatásba. * Funnel: Figyelemfeltés/ Döntés*

24. Van egy régebbi, de aktuális blogbejegyzésed? Egy régebbi posztod, ami jól teljesített de mondjuk arculatban nem az igazi már? Öltöztesd új ruhába és vesd be megint! * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés*

25. Mutasd mely, hogy mivel telnek a napjaid vagy ragadj egy napszakot. Veheted személyesre és elmondhatod, neked a reggel hogyan telik, de akkor maradhatsz üzletiben és kommunikálhatod a nyílt napokat, promóciókat vagy az éppen aktuális #joynapok -at, főként ha részt veszel benne!

26. Az élő formátum hatékonyságáról te is tudsz már. Vegyél erőt magadon és nézd meg, milyen kérdéseket tesznek fel neked a követőid, ha bármit kérdezhetnek. Lehet meglepődsz majd és személyes dolgokra kíváncsibbak lesznek, mint az üzleti vonalra. * Funnel: Figyelemfeltés/ Érdeklődés/ Megfontolás*

27. CTA – call to action, avagy „tettre buzdítás”. Ezeket a mondatokat általában a poszt szöveg elejére vagy végére tesszük, de érdemes színtiszta üzenetként akár grafikusan megjeleníteni. Csak ne felejtsd el beleírni milyen témában! * Funnel: Megfontolás *

28. Mivel nem foglalkozol? A megfelelő ügyfél megtalálásában szerepet játszik, hogy milyen szolgáltatásokról kommunikálsz, de bizony néha szükség azt is kommunikálni – főként a saját érdekedben -, hogy mi az, ami nem a Te hatásköröd. * Funnel: Megfontolás *

29. Jómagam csak olyan partnerekkel dolgozom, akik előre látóak és előre terveznek. Fontos számomra, hogy tudd mit, hol és hogyan szeretnél fél év múlva csinálni. Szerintem ezzel mások is így vannak, így bátran beavathatod a terveidbe az ügyfeleidet, érdeklődőket. 6 hónnap később, pedig visszatérhetsz ehhez a poszthoz és megnézheted mit sikerült megvalósítani.
* Funnel: Megfontolás / Döntés*

30. Ennek a poszt típusnak több nagy előnye is van:
1.) elismersz másokat, ami mindig egy jó jellemre vall – plusz 1 szimpátia pont
2.) saját tartalomnélkül kommunikálhatod az értékeid
3.) mivel azonos értékkel rendelkező embertől fogsz – reményeim szerint – megosztani, ha ő is viszonozza a kedves gesztust ingyen promócióban lehet részed egy ideális célcsoport előtt

* Funnel: Figyelemfeltés*

 

Scroll to Top