• A második kampánytervezési metódusnál három darab posztot használunk.
  • A hatékonyság növelése érdekében összesen 3 kört, tehát 9 posztot érdemes készíteni. 

Miről fog szólni az első poszt?

Egy jelről. Ez egy szokás kialakítási, úgynevezett szokáshuroknak a sematikus ábrája. Az ábra azt mutatja hogy van egy jel, ami kivált egy tevékenységet és ehhez egy jutalom, pozitív érzés kapcsolódik. Így alakulnak ki a szokásaink. Érdemes ebben a posztban a problémát ecsetelni, a régebbi sikertelenséggel járó próbálkozást, egy rossz szokást/élményt – ami a termékünk vagy a szolgáltatásunk majd jól helyrehz, átformál, megjavít. 

Az emberek jeleket keresnek arra, hogy cselekedjenek. Jelek alapján cselekszünk, teszünk dolgokat. Reggel, amikor fölkelünk és rossz íze van a szánknak, vagy kellemetlen érzést érzünk a fogunk körül, az egy jel. Megtanítottak bennünket arra, hogy van valami, ami megoldás lehet erre a jelre, akarom mondani kellemetlen érzésre. A fogmosás. 

Miért működik, ha a jelekre hívjuk fel a figyelmet?

Mivel mi állandóan a megoldás kereső üzemmódban mászkálunk a városban fel, s alá, ezért bár te a problémáról beszélsz, nekem már az fut a fejemben, hogy ” igen, ezt ismerem és mikor mondod a megoldást?”. 

A kampány kivitielezése

Írjuk fel a három legfontosabb problémát, amivel a célcsoport találkozik. Az első posztban mindig vessük fel a problémát. Beleírhatjuk már a megoldást, de ne azon legyen a fókusz, tehát 80%-ban a problémáról szóljon, és vizuálisan egy jelet használjunk. Egy összegubancolódott hajat, töredezett hajvégeket 

A második poszt szóljon a megoldásról. Ez még nem az eredményt mutatja, tehát nem a jól ápolt hajat, hanem magát a megoldást. Esetünkben a göndör haj kezelést, a göndör hajfodrász bevonását ebbe a dologba.

PÉLDA:

Például nagyon könnyen kialakítható egy fodrászati tevékenységre egy szokás, mivel egy rendszeres dologról van szó. Az ember haja időről időre, hónapról hónapra, huszonhárom nem tudom hány nap alatt a frizura megváltozik, az a kezelés, amiben a szalonban részesültünk, már otthoni körülmények között nem biztos, hogy fenntartható. Ha arra szeretnénk rávenni az embereket, hogy  terméket vásároljanak, és otthon ezt a rutint megismételjék, akkor kétféle megoldást fogunk nyújtani: Az egyik, hogy eljössz a szalonba, és a fodrász megállapítja a hajadra, milyen anyagokra van szükség, levágja annak megfelelően, hogy a te hajadnak mire van szüksége. A másik megoldás az lehet, hogy ad valamilyen olyan sampont, kondicionálót, terméket, amit te otthon, (amikor észreveszed a problémát, látod a jelet) meg tudsz oldani.

Az utolsó elem a jutalom kommunikálása.  Ha nincs, nem kapcsolódik a szokáshoz a megoldáshoz egy jutalom, nem tudom, hogy milyen eredménnyel jár, akkor nem lesz meg a vágy arra, hogy erre a jelre ezt a megoldást keressem. El fogok kezdeni másik megoldást keresni.

 

Megosztom: