Content batching – tömbösített tartalomgyártás

A tömbösített tartalomgyártás (leánykori nevén content batching) azt jelenti, hogy egy adott időre (1 hét, 1 hónap vagy) előre gyártunk le egy adott mennyiségű, témájú posztot.

Milyen nehézségei, feltételei vannak ennek a fajta tartalomgyártásnak?

Rendelkezned kell:

  • Minimum 90-120 perccel, hogy egy alkalomra, de a legjobb, ha a munkaidőd erre tudod szánni
  • A legjobb eredményeket akkor kapod, ha vannak inspirációs ötleteid, amiket végre bevethetsz
  • Képesnek kell lenned a fókuszált munkára
  • Pontos tervvel kell rendelkezned az elkészítendő posztokról
  • Kialakult és lecsiszolt workflow = egymás után következő munkafolyamatok, mint például a slow social rendszerében az inspiráció, tervezés, megvalósítás
  • Rendelkezned kell egy legalább félig kiforrott tartalom stratégiával, amit legalább 3 hónapig hajlandó vagy tűzön vízen keresztül vinni. Enélkül a tömbösítés is folyton változni fog, amivel ugyanolyan kimerült leszel, mintha nem tömbösíteni.
  • Következetesen ki kell tartanod amellett, hogy amit elkészítettél ki is teszed.
  • Ne egy hónapnyi tartalommal kezdj. Kezdj először 2-3 poszttal és nézd meg neked milyen tartalommal működik jól ez a fajta munka számodra.
  • Nem minden üzleti profilhoz működik a content batching. Az edukációra épülő vállalkozásoknál (amilyen egyébként a marketing minden válfaja, vagy mondjuk a színtanácsadás) könnyebb az előre tervezés.

Miért van szükség/mikor előnyös a tömbösített tartalomgyártás Instagramra?

  • a rendszeres kreatív ötletek nyomása kimeríti még a legformabontóbb gondolkodókat is
  • a “posztolni kell” állapotában készül a legtöbb “szennyeskosár” és “lopott tömegtermék” poszt, aminek a minősége egészen biztosan nem üti meg a márkád valódi szintjét
  • Vannak napok, amikor nem posztolnál, ez rendben is van. De a rossz szokások olyanok, mint a lavina. Egy nap kimarad a hétből, aztán egy hét és ha nincs mit posztolni, akkor simán kimarad ez is.

Például szezonálisan érdemes előre dolgozni, az évszakokat feltérképezni, csinálni egy seasonal mappinget.

Ebből következnek az batching előnyei:

  • Mindig lesz jó minőségű Joliejoker posztod
  • Időt takaríthatsz meg
  • Több időd marad az interakciókra, más marketing tevékenységre (blogot vagy hírlevelet készíteni), esetleg pihenni
  • Csökken a képernyő időd

Tömbösített nap vagy hét

A kérdés jogosan merülhet fel, hiszen a közösségi médiában mindenki el akarja adni, hogy neki gyorsabban, könnyebben megy mint bárkinek. Az igazság az, hogy eleinte minden lassabb. A rutin megszerzésével sem feltétlen gyorsul fel a tartalomgyártás, hiszen a tartalomnak érdemes változnia az évszakok, az ajánlatod, a design és az igények tekintetében. A francba, igaz? Akkor mi a válasz a fenti kérdésre? Nos, az attól függ, hogy egy héten/hónapban mennyi posztot határoztál meg magadnak és mennyit szeretnél előre legyártani? A tömbösítés elsődleges célja, hogy az aznapi és instant posztolást megelőzze. Így akár egy hétre, akár a hónapra előre szeretnél tartalmat gyártani érdemes minimum egy egész napot erre szánni. Ha többféle posztot szeretnék egy hónapra előre gyártani: videó, fotózni kell a posztokhoz, érdemes batching week-et tartani és naponta 3-4 órát a tartalomgyártásra szánni. Akár külön választhatod a szöveg megírását, a fényképek készítését és a posztok grafikájának elkészítését.

Példa egy content batching hétre:

  • Hétfő: tartalom típus ötletelés, vázlatpontokban témák felírása >>> hány darab poszt, milyen típusok
  • Kedd: Caption és posztokra kerülő szöveg megírása, hashtag keresés
  • Szerda: fényképek válogatása, keresése, készítése
  • Csütörtök: szétpattintani PS-ben, Canvában a hozzávalókat – esetleg új template készítése
  • Péntek: időzítés

Statikus és dinamikus posztok

A saját posztjaimat alapvetően kétféle kategóriára tudom osztani, a klasszikus tartalompilléreken kívül: statikusra – ami a visszatérő, ismétlődő tartalmakat jelenti és a dinamikus, egyedi, ad hoc jellegű posztokra.Utóbbinak pont az az előnye – számomra és a közösségem számára is, hogy váratlan, ezáltal izgalmas és általában kicsit eltér a megszokottól. Ez a fajta tartalom nem gyártható előre, a szenvedély szárnyán kerül megvalósításra. Azonban a statikus posztok, mint az idézetek, a fényképek, előre tervezhetőek ezáltal tökéletesen alkamasak batchingre.

A legjobban tömbösíthető tartalmak

  • Fényképek a közösségi média felületedre – otthoni fotózás vagy profi fotóssal készített képek
  • Idézetek, inspiráló gondolatok
  • Blogbejegyzések, podcast felvételek feldolgozása és átalakítása Instagram posztként
Scroll to Top