A tömbösített tartalomgyártás (leánykori nevén content batching) azt jelenti, hogy egy adott időre (1 hét, 1 hónap vagy) előre gyártunk le egy adott mennyiségű, témájú posztot.
Milyen nehézségei, feltételei vannak ennek a fajta tartalomgyártásnak?
Rendelkezned kell:
- Minimum 90-120 perccel, hogy egy alkalomra, de a legjobb, ha a munkaidőd erre tudod szánni
- A legjobb eredményeket akkor kapod, ha vannak inspirációs ötleteid, amiket végre bevethetsz
- Képesnek kell lenned a fókuszált munkára
- Pontos tervvel kell rendelkezned az elkészítendő posztokról
- Kialakult és lecsiszolt workflow = egymás után következő munkafolyamatok, mint például a slow social rendszerében az inspiráció, tervezés, megvalósítás
- Rendelkezned kell egy legalább félig kiforrott tartalom stratégiával, amit legalább 3 hónapig hajlandó vagy tűzön vízen keresztül vinni. Enélkül a tömbösítés is folyton változni fog, amivel ugyanolyan kimerült leszel, mintha nem tömbösíteni.
- Következetesen ki kell tartanod amellett, hogy amit elkészítettél ki is teszed.
- Ne egy hónapnyi tartalommal kezdj. Kezdj először 2-3 poszttal és nézd meg neked milyen tartalommal működik jól ez a fajta munka számodra.
- Nem minden üzleti profilhoz működik a content batching. Az edukációra épülő vállalkozásoknál (amilyen egyébként a marketing minden válfaja, vagy mondjuk a színtanácsadás) könnyebb az előre tervezés.
Miért van szükség/mikor előnyös a tömbösített tartalomgyártás Instagramra?
- a rendszeres kreatív ötletek nyomása kimeríti még a legformabontóbb gondolkodókat is
- a “posztolni kell” állapotában készül a legtöbb “szennyeskosár” és “lopott tömegtermék” poszt, aminek a minősége egészen biztosan nem üti meg a márkád valódi szintjét
- Vannak napok, amikor nem posztolnál, ez rendben is van. De a rossz szokások olyanok, mint a lavina. Egy nap kimarad a hétből, aztán egy hét és ha nincs mit posztolni, akkor simán kimarad ez is.
Például szezonálisan érdemes előre dolgozni, az évszakokat feltérképezni, csinálni egy seasonal mappinget.
Ebből következnek az batching előnyei:
- Mindig lesz jó minőségű Joliejoker posztod
- Időt takaríthatsz meg
- Több időd marad az interakciókra, más marketing tevékenységre (blogot vagy hírlevelet készíteni), esetleg pihenni
- Csökken a képernyő időd
Tömbösített nap vagy hét
A kérdés jogosan merülhet fel, hiszen a közösségi médiában mindenki el akarja adni, hogy neki gyorsabban, könnyebben megy mint bárkinek. Az igazság az, hogy eleinte minden lassabb. A rutin megszerzésével sem feltétlen gyorsul fel a tartalomgyártás, hiszen a tartalomnak érdemes változnia az évszakok, az ajánlatod, a design és az igények tekintetében. A francba, igaz? Akkor mi a válasz a fenti kérdésre? Nos, az attól függ, hogy egy héten/hónapban mennyi posztot határoztál meg magadnak és mennyit szeretnél előre legyártani? A tömbösítés elsődleges célja, hogy az aznapi és instant posztolást megelőzze. Így akár egy hétre, akár a hónapra előre szeretnél tartalmat gyártani érdemes minimum egy egész napot erre szánni. Ha többféle posztot szeretnék egy hónapra előre gyártani: videó, fotózni kell a posztokhoz, érdemes batching week-et tartani és naponta 3-4 órát a tartalomgyártásra szánni. Akár külön választhatod a szöveg megírását, a fényképek készítését és a posztok grafikájának elkészítését.
Példa egy content batching hétre:
- Hétfő: tartalom típus ötletelés, vázlatpontokban témák felírása >>> hány darab poszt, milyen típusok
- Kedd: Caption és posztokra kerülő szöveg megírása, hashtag keresés
- Szerda: fényképek válogatása, keresése, készítése
- Csütörtök: szétpattintani PS-ben, Canvában a hozzávalókat – esetleg új template készítése
- Péntek: időzítés
Statikus és dinamikus posztok
A saját posztjaimat alapvetően kétféle kategóriára tudom osztani, a klasszikus tartalompilléreken kívül: statikusra – ami a visszatérő, ismétlődő tartalmakat jelenti és a dinamikus, egyedi, ad hoc jellegű posztokra.Utóbbinak pont az az előnye – számomra és a közösségem számára is, hogy váratlan, ezáltal izgalmas és általában kicsit eltér a megszokottól. Ez a fajta tartalom nem gyártható előre, a szenvedély szárnyán kerül megvalósításra. Azonban a statikus posztok, mint az idézetek, a fényképek, előre tervezhetőek ezáltal tökéletesen alkamasak batchingre.
A legjobban tömbösíthető tartalmak
- Fényképek a közösségi média felületedre – otthoni fotózás vagy profi fotóssal készített képek
- Idézetek, inspiráló gondolatok
- Blogbejegyzések, podcast felvételek feldolgozása és átalakítása Instagram posztként