Üdvözöllek, Fézler Georgina vagyok, közösségi média stratéga, a slow mozgalom lelkes támogatója, a slow social módszertan és szemlélet megálmodója. A Gyors, gyors, lassú azon vállalkozók tempójára utal, akik élnek a közösségi média által nyújtott lehetőségekkel, gyorsan reagálnak vállalkozásukkal a piaci változásokra, mindeközben mégis képesek a slow szemlélet értékeit képviselni. Tudatosan építik a közösségüket, márkájukat a világ leggyorsabb kiber sztrádáján a közösségi médiában. Arról beszélgetünk milyen a magán és üzleti életük tempója, hogyan járul hozzá a közösségi média a sikerükhöz. Tarts velünk és találd meg a saját tempód.
Csatlakozz a Facebook közösséghez!Friss tippek Facebookon! Instázzunk együtt!Lassú, kicsi, praktikus tippek!A közösségi média egyszerre lehetőség és veszélyforrás. Lehetőséget teremt az egyéniség számára, hogy megmutassa magát, megtalálja közönségét, szórakoztasson vagy tanítson fizikai korlátozások nélkül. Gyorsabban és könnyebben érhetünk el információkat, tarthatjuk a kapcsolatot szeretteinkkel. A vállalkozók számára két irányú híd lehet az ügyfelekkel, vásárlókkal való kommunikációban.
A közösségi média, olyan mint egy dimenzió portál, amely az önmegvalósítás lehetőségét nyitja ki bárki számára. Művész, szakértő, vállalkozás számára egyaránt.
Azonban a regisztrációval olykor Fausti szerződést kötünk.
Mit áldozunk fel az ingyenes kapcsolatért? Milyen díjat fizetünk a világ leggyorsabban terjedő technológiáért, ami közvetlen az emberek arca elé repít minket, napi több mint 6 órában?
A dimenzió kapu bezárul és új világok nyílnak meg előttünk, minden profil és felület használatával. Az idő Dali Elfolyó idő festményére hasonlít, a tartalomgyártás felhői sötéten gyülekeznek a monitor és a mobil fölé görnyedő kreatív elmék felett. Megjelenik a nyomás, a nyomasztó kényszer, hogy többet, jobbat, hatékonyabbat kell adni a népnek. Kenyeret és cirkuszt, információt, hasznosat és szórakoztatót. Futóhomokként peregnek ki a posztok a kezünk közül és ebben a lehetőség vízesésben maga alá temet a szorongás, a kényelmetlen gondolat, hogy itt van előtted minden idők legnagyobb lehetősége te meg nem használod ki mert, mert lusta vagy. Beindul a verseny és beüt a FOMO, rettegsz, hogy valamiből kimaradsz – valamiről lemaradsz, meg a különben ki lenne rád kíváncsi, helló imposztor szindróma. Ha mégis sikerült eredményt felmutatni, jönnek páran, akik a rövidebb utat választanák és mivel ebben a dimenzióban minden lehet fogják és viszik a posztjaid, a képed, a nevet, az internetre feltett életed. A közösségi média néha tényleg olyan, mint a Slider című film, ahány profil, sőt néha ahány poszt annyi élet.
A slow mozgalom tanulmányozása találkoztam a slow média koncepciójával, melynek központjában a tudatos médiafogyasztás áll. A kevesebb, de minőségi hír fogyasztása és terjesztése. Miközben a slow, vagyis lassú szemlélet lassan gyökeret eresztett a mindennapjaimban, felébredt bennem az igény az online mókuskerék lassítására. Így született meg a slow social, vagyis a lassú közösségi média iránti igény és közösségi média menedzsment módszertana, amit a mai napig csiszolok.
A slow mozgalom 1986-ban indult útjára azzal a céllal, hogy felhívja az emberek figyelmét a felgyorsult életre, amely megfoszt bennünket önmaguntól, az élet élvezetétől és szorongással tölti meg a mindennapjainkat. A slow szemlélet szerint amikor gyorsan élünk, folyton elfoglaltak vagyunk, mindent kontrollálni szeretnénk, a mindenapokban kapkodunk, stresszes, felszínes, türelmetlen emberré válunk és a mennyiséget többre értékeljük a minőségnél. Ezzel szemben a slow, vagy lassú élet nyugodt. Aki a slow lelkülettel éli meg a napokat körültekintő, érzékeny, csendes, intuitív, nem kapkodó, türelmes, megfontolt, minőségelvű.
A slow nem mindig jelent lassúságot.
A lassú módszer gyakran hoz gyorsabb eredményt, és persze lehetséges, hogy gyorsan csinálunk valamit, de eközben belül nyugodtak maradunk. A slow mozgalom arra hívja fel a figyelmet, hogy a felgyorsult életben fontos tudnunk megállni, a minőséget a mennyiség elé helyezni. Hogyan valósítható ez meg modern közösségi média által uralt társadalomban, ahol 95 millió posztot kerül közzétételre naponta? Alá kell-e írnunk a Fausti szerződést és eladni a lelkünk, az időnk és az épp elménk, ha szeretnénk sikereket elérni a felületen? Lehet-e lassítani és egyáltalán szükséges-e lassítani a közösségi médián, ha a slow szemléletben nem is annyira maga a lassúság, mint a tudatosság és a saját tempónk ismeretére és figyelembevételére hívja fel a figyelmet. Innen származik a Gyors, gyors, lassú gondolata.
Megfigyelve a közösségi médiában munkálkodó vállalkozókat, úgy látom ez a szemlélet nem is annyira újkeletű. Talán csak eddig nem tudtuk rendesen megfogni. Őrülten járjuk egyik világot a másik után a siker és a lelki béke titkos elixírje után. Ebben a kutatásban kértem meg a közösségi média világában jártas személyeket arra beszélgessünk egy kicsit arról, ők hogyan csinálják? Milyen szerepet játszik az ő életünkben, és vállalkozásukban – a közösségi média, a gyorsaság és a lassúság? Mi a sikerük receptje?
Tarts velem ezekbe az izgalmas dimenziókba és bízom benne, hogy közben magad is megtalálod a slow ritmusod.