Gyors, gyors, lassú – Lassúság a közösségi médiában – Fézler Georgina

Üdvözöllek, Fézler Georgina vagyok, közösségi média stratéga, a slow mozgalom lelkes támogatója, a slow social módszertan és szemlélet megálmodója. A Gyors, gyors, lassú azon vállalkozók tempójára utal, akik élnek a közösségi média által nyújtott lehetőségekkel, gyorsan reagálnak vállalkozásukkal a piaci változásokra, mindeközben mégis képesek a slow szemlélet értékeit képviselni. Tudatosan építik a közösségüket, márkájukat a világ leggyorsabb kiber sztrádáján a közösségi médiában. Arról beszélgetünk milyen a magán és üzleti életük tempója, hogyan járul hozzá a közösségi média a sikerükhöz. Tarts velünk és találd meg a saját tempód.

Csatlakozz a Facebook közösséghez!Friss tippek Facebookon! Instázzunk együtt!Lassú, kicsi, praktikus tippek!

A közösségi média egyszerre lehetőség és veszélyforrás. Lehetőséget teremt az egyéniség számára, hogy megmutassa magát, megtalálja közönségét, szórakoztasson vagy tanítson fizikai korlátozások nélkül. Gyorsabban és könnyebben érhetünk el információkat, tarthatjuk a kapcsolatot szeretteinkkel. A vállalkozók számára két irányú híd lehet az ügyfelekkel, vásárlókkal való kommunikációban.

A közösségi média, olyan mint egy dimenzió portál, amely az önmegvalósítás lehetőségét nyitja ki bárki számára. Művész, szakértő, vállalkozás számára egyaránt.

Azonban a regisztrációval olykor Fausti szerződést kötünk.

Mit áldozunk fel az ingyenes kapcsolatért? Milyen díjat fizetünk a világ leggyorsabban terjedő technológiáért, ami közvetlen az emberek arca elé repít minket, napi több mint 6 órában?

A dimenzió kapu bezárul és új világok nyílnak meg előttünk, minden profil és felület használatával. Az idő Dali Elfolyó idő festményére hasonlít, a tartalomgyártás felhői sötéten gyülekeznek a monitor és a mobil fölé görnyedő kreatív elmék felett. Megjelenik a nyomás, a nyomasztó kényszer, hogy többet, jobbat, hatékonyabbat kell adni a népnek. Kenyeret és cirkuszt, információt, hasznosat és szórakoztatót. Futóhomokként peregnek ki a posztok a kezünk közül és ebben a lehetőség vízesésben maga alá temet a szorongás, a kényelmetlen gondolat, hogy itt van előtted minden idők legnagyobb lehetősége te meg nem használod ki mert, mert lusta vagy. Beindul a verseny és beüt a FOMO, rettegsz, hogy valamiből kimaradsz – valamiről lemaradsz, meg a különben ki lenne rád kíváncsi, helló imposztor szindróma. Ha mégis sikerült eredményt felmutatni, jönnek páran, akik a rövidebb utat választanák és mivel ebben a dimenzióban minden lehet fogják és viszik a posztjaid, a képed, a nevet, az internetre feltett életed. A közösségi média néha tényleg olyan, mint a Slider című film, ahány profil, sőt néha ahány poszt annyi élet.

A slow mozgalom tanulmányozása találkoztam a slow média koncepciójával, melynek központjában a tudatos médiafogyasztás áll. A kevesebb, de minőségi hír fogyasztása és terjesztése. Miközben a slow, vagyis lassú szemlélet lassan gyökeret eresztett a mindennapjaimban, felébredt bennem az igény az online mókuskerék lassítására. Így született meg a slow social, vagyis a lassú közösségi média iránti igény és közösségi média menedzsment módszertana, amit a mai napig csiszolok.

A slow mozgalom 1986-ban indult útjára azzal a céllal, hogy felhívja az emberek figyelmét a felgyorsult életre, amely megfoszt bennünket önmaguntól, az élet élvezetétől és szorongással tölti meg a mindennapjainkat. A slow szemlélet szerint amikor gyorsan élünk, folyton elfoglaltak vagyunk, mindent kontrollálni szeretnénk, a mindenapokban kapkodunk, stresszes, felszínes, türelmetlen emberré válunk és a mennyiséget többre értékeljük a minőségnél. Ezzel szemben a slow, vagy lassú élet nyugodt. Aki a slow lelkülettel éli meg a napokat körültekintő, érzékeny, csendes, intuitív, nem kapkodó, türelmes, megfontolt, minőségelvű.

A slow nem mindig jelent lassúságot.

A lassú módszer gyakran hoz gyorsabb eredményt, és persze lehetséges, hogy gyorsan csinálunk valamit, de eközben belül nyugodtak maradunk. A slow mozgalom arra hívja fel a figyelmet, hogy a felgyorsult életben fontos tudnunk megállni, a minőséget a mennyiség elé helyezni. Hogyan valósítható ez meg modern közösségi média által uralt társadalomban, ahol 95 millió posztot kerül közzétételre naponta? Alá kell-e írnunk a Fausti szerződést és eladni a lelkünk, az időnk és az épp elménk, ha szeretnénk sikereket elérni a felületen? Lehet-e lassítani és egyáltalán szükséges-e lassítani a közösségi médián, ha a slow szemléletben nem is annyira maga a lassúság, mint a tudatosság és a saját tempónk ismeretére és figyelembevételére hívja fel a figyelmet. Innen származik a Gyors, gyors, lassú gondolata.

Megfigyelve a közösségi médiában munkálkodó vállalkozókat, úgy látom ez a szemlélet nem is annyira újkeletű. Talán csak eddig nem tudtuk rendesen megfogni. Őrülten járjuk egyik világot a másik után a siker és a lelki béke titkos elixírje után. Ebben a kutatásban kértem meg a közösségi média világában jártas személyeket arra beszélgessünk egy kicsit arról, ők hogyan csinálják? Milyen szerepet játszik az ő életünkben, és vállalkozásukban – a közösségi média, a gyorsaság és a lassúság? Mi a sikerük receptje?

Tarts velem ezekbe az izgalmas dimenziókba és bízom benne, hogy közben magad is megtalálod a slow ritmusod.

Scroll to Top